Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Aide, Dépannage, pour les flippers DMD et LCD

Flipper concerné :

Deadpool (PRO)
stern, 2018
(lié par : Leveeger)
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Odellicour
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Re: Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Message par Odellicour » dim. 30 08, 2020 19:21

Je viens de faire l entretien des 1500 parties.
Tout nettoyer. Changer qq caoutchoucs abîmés. Remplacer les caoutchoucs des flippers (en fait j ai simplement inversé les caoutchoucs pour mettre la partie arrière devant). Et nouvelles billes.

Un changement radical ! La vitesse de la bille a fait x2 ! Ca va a une vitesse 😱😱😱!
Des air balls a gogo. Faut faire gaffe. La bille s envole non stop.

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Message par RipleYYY » lun. 31 08, 2020 07:53

Odellicour a écrit :
dim. 30 08, 2020 19:21
Je viens de faire l entretien des 1500 parties.
préconisé par le constructeur ?

sérieux, sur tous les flips que j'ai eu, dès que je donnais un coup sur le plateau/rampes, avec bien sur un petit coup de cire derrière, ça faisait le même effet, faut vraiment se réhabituer pendant qq parties, tant la vitesse et le comportement de la bille changent

mathbou
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Re: Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Message par mathbou » mar. 01 09, 2020 14:59

metwurcht a écrit :
sam. 29 08, 2020 07:05
Salut

J ai pas encore compris l intérêt des shuriken (ninja violet) !
C est que pour les bonus ? Où ça aide pour la finale ?
A+
il y a trois manières de faire les ninjas violet. soit en attrapant les flèches bleues pendant le jeu ou soit en faisant le ninjapocalypse qui en donne 20 d'un coup soit en jouant le multiball
20 = 2 millions de point
c'est la première ligne (étoiles) du bonus.

c'est tout

de même que lorsque tu allumes le chimichanga il faut 3 tours + flèches vertes, pour allumer le quest. et 3 tour + flèches vertes pour allumer le deuxième quest.
= 6 bombes dans la deuxièmes lignes des bonus , tu ne peux pas en avoir plus. enfin j'en ai jamais eu plus de 6

voila voila
patience............. :x25: :-%:
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Re: Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Message par Salem666 » mar. 01 09, 2020 15:06

Odellicour a écrit :
dim. 30 08, 2020 19:21
Je viens de faire l entretien des 1500 parties.
Tout nettoyer. Changer qq caoutchoucs abîmés. Remplacer les caoutchoucs des flippers (en fait j ai simplement inversé les caoutchoucs pour mettre la partie arrière devant). Et nouvelles billes.

Un changement radical ! La vitesse de la bille a fait x2 ! Ca va a une vitesse 😱😱😱!
Des air balls a gogo. Faut faire gaffe. La bille s envole non stop.
Quel intérêt de tourner les caoutchoucs des flippers? S’il sont usés et, ou, détendu ça va pas changer grand chose. Autant mettre du neuf... c’est pas pour économiser 5 euros.

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metwurcht
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Re: Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Message par metwurcht » mar. 01 09, 2020 19:36

mathbou a écrit :
mar. 01 09, 2020 14:59
metwurcht a écrit :
sam. 29 08, 2020 07:05
Salut

J ai pas encore compris l intérêt des shuriken (ninja violet) !
C est que pour les bonus ? Où ça aide pour la finale ?
A+
il y a trois manières de faire les ninjas violet. soit en attrapant les flèches bleues pendant le jeu ou soit en faisant le ninjapocalypse qui en donne 20 d'un coup soit en jouant le multiball
20 = 2 millions de point
c'est la première ligne (étoiles) du bonus.

c'est tout

de même que lorsque tu allumes le chimichanga il faut 3 tours + flèches vertes, pour allumer le quest. et 3 tour + flèches vertes pour allumer le deuxième quest.
= 6 bombes dans la deuxièmes lignes des bonus , tu ne peux pas en avoir plus. enfin j'en ai jamais eu plus de 6

voila voila
Ok

Concernant les ninjas , je rajouterai qu ils conditionnent les jackpots du multi ninja .
C est a dire ,vaut mieux avoir fait un ninjapokalipse avant de lancer le multi pour que les jackpots soient haut .

Ça fait deux semaines que l on me le prête, je commence à le cerner.
Avant je pestais de lancer le Lil Deadpool multi sans être en battle .
Et j ai capté aujourd'hui qu on peut pendant le décompte du Lil aller dans le scoop pour lancer une battle si elle est dispo . :-o:

Mais le snikt ,j arrive toujours pas de moi même.
KIFF LE (n°79);Iron Mädchen LE (n°495) ; Apérosmith LE ( n°402) ; GUMS LE ;TRANSFORMATEUR COMBO LE(n°37) ;CATMAN66 ; lethalica monster premium.
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Re: Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Message par fred77 » mer. 02 09, 2020 06:55

metwurcht a écrit :
mar. 01 09, 2020 19:36

Mais le snikt ,j arrive toujours pas de moi même.
Salut Guillaume, oui ce tir est vraiment difficile et même quand on y arrive le X2 ne dure pas longtemps, c'est donc encore plus rare de choper un X3 ou X4. Je crois que je ne l'ai vu allumé qu'une seule fois et encore parce que j'avais déjà le X2 bloqué par les 100 weapons qui sont déjà eux-même long à avoir....
C'est bien plus facile de choper les X plateau sur le G.O.T. surtout pendant les multibilles et si le super jackpot est allumé c'est le super kiff :x26:

@+
Fred

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Re: Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Message par BENETNATH » mer. 02 09, 2020 08:24

Pour ma part, j'ai réussi une fois à faire un X4 en enchaînant trois tirs des le début de la partie en bille 1.
Trois appuis boutons gauche =démarrage du ninja multi en x4
Donc, c'est faisable, mais pas si simple.
Améliorer le cadre de vie des malades hospitalisés avec des flippers, c'est le but de notre association: www.deslumieresdanslesyeux.fr
Venez-voir et n'hésitez pas à nous contacter ^^ ~(:-)

mathbou
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Re: Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Message par mathbou » jeu. 03 09, 2020 16:15

Mais le snikt ,j arrive toujours pas de moi même.

déjà vérifie que le snikt n'est pas décalé. moi le miens je l'ai bien serré et y a pas besoin de modification.

mon astuce pour faire ou enchainer le snikt. visé wolverine et retarder le tir. quand tu trouvé le truc tu peux te surprendre un à aimer ce tir et deux a les enchainer dans les bons jours.

pour savoir si tu l'as bien touché déjà tu dois entendre un bruit imitant l'ouverture d'un sabre.

pour le snikt…. il y a le super secret skill shot. qui consiste à lancer la balle en maintenant flip gauche et ensuite tu bloques (parce que maintenant il laisse du temps) flip gauche et tu fais le snikt : 12 ou 15M de points en x1

si quelqu'un cherche un LE, le miens est nikel et dispo mais pas à brader.
bisou
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mathbou
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Re: Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Message par mathbou » jeu. 03 09, 2020 16:19

aussi quand vous faites un snikt… vous pouvez rallonger le temps du x2 par exemple en tapant la cible snikt cela rallonge le temps.
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Re: Club des possesseurs du Deadpool (Pro/Premium/LE)

Message par Odellicour » jeu. 05 11, 2020 22:45

Stern est tjs actif sur le deadpool ! Le code 1.04 vient de sortir.

PRO V1.04.0 - Nov. 5, 2020
==========================

New:
- Added DJ MIXER
- Added Game Mode Menu to select Normal, Competition, or DJ MIXER.
- Added adjustment "BALL SAVE TIMER: LIL DEADPOOL MULTIBALL"
- Added High Score Tables
- Juggernaut Battle Champion
- Mystique Battle Champion
- Sabretooth Battle Champion
- T-Rex Quest Champion
- Megalodon Quest Champion
- Lil' Deadpool Multiball Champion
- Lil' Deadpool Frenzy Champion
- Lil' Deadpool Bounce Champion
- Disco Multiball Champion
- Katanarama Champion
- Ninja Multiball Champion
- Berserker Rage Champion
- Mechsuit Multiball Champion
- Sauron Multiball Champion
- Weapon Champion
- Chimichanga Champion
- Ninja Champion
- Team-Up Champion
- BOOM Champion
- Snikt! Champion
- Ninjapocalypse Champion
- Colossal Jackpot Champion
- Megakrakolodonus Rex Champion
- Juggernaut/Sauron Battle Champion
- Mystique/Sauron Battle Champion
- Sabretooth/Sauron Battle Champion
- Clone Multiball Champion
- The Final Battle Champion
- Tilt Champion
- Added songs:
- Katana-Rama Polka
- Disco All Day
- Disco All Night
- Disco All Afternoon

Tweaked:
- Mode Stacking:
- Allow SAURON MULTIBALL, MR. SINISTER: MEGAKRAKOLODONUS REX,
MR. SINISTER: CLONE MULTIBALL, and MR. SINISTER: THE FINAL BATTLE to start
while BERSERKER RAGE and KATANARAMA TIME are running.
- Allow KATANARAMA TIME and BERSERKER RAGE to progress
when SAURON MULTIBALL, MECHSUIT MULTIBALL,
MR. SINISTER: MEGAKRAKOLODONUS REX, MR. SINISTER: CLONE MULTIBALL,
and MR. SINISTER: THE FINAL BATTLE are qualified.
- Mechsuit Multiball at Weapons Collected: 150, 250, 350,...
- Extra Ball at 50 Ninjas Collected.
- Adjustment added: "NINJAS EXTRA BALL" - default is 50.
- NINJAPOCALYPSE awards 10 Ninjas instead of 20
- Hold BOOM button for BOOM instead of Super-BOOM when Super-BOOM is ready.

Fixed:
- Fixed Mechsuit Multiball / Lil' Deadpool Multiball stacking issue:
If Mechsuit Multiball and Lil' Deadpool Multiball are ready to start
at the same time, then a ball is locked in the Lil' Deadpool lock,
and then the next ball is shot into the scoop to start Mechsuit Multiball,
the ball will stay locked in the Lil' Deadpool lock ,
but Lil' Deadpool Multiball will not start.
- Fixed MEGAKRAKOLODONUS REX issue: if you tilt during MEGAKRAKOLODONUS REX,
the mode can be started again on the next ball.
- Fixed Instant Info issue: displays "42B more spins for Disco Multiball"
- Fixed font kerning for "1" character in score font.
- Fixed: MYSTERY can award Add-A-Ball at the start of MECHSUIT MULTIBALL

Moved to System V2.61:
- Updated to nodeboard firmware v0.65.0
- When starting a game ramp the backbox GI from "ATTRACT MODE B.BOX BRIGHTNESS" to
"GAME PLAY B.BOX BRIGHTNESS".
- When ending a game ramp the backbox GI from "GAME PLAY B.BOX BRIGHTNESS" to
"ATTRACT MODE B.BOX BRIGHTNESS".
- New Standard Adjustment "START BUTTON ATTRACT MODE ILLUM."
This adjustment, which is only available and active when the game is in FREE PLAY mode, controls
the behavior of the Start Button Light.
Values are:
"ALWAYS OFF" - Start Button Light is always off when in attract mode.
"BLINKING" - Start Button Light will blink when in attract mode. This is the DEFAULT and previous behavior.
"ALWAYS ON" - Start Button Light is always on when in attract mode.
- Update TARGET_GAME_TIME adjustment to ensure a minimal ballsaver even after
the target game time is met.
- Do not display LOCATING NODE BOARD at boot when coin door interlock switch
has disabled node board power.
- Improve backbox and cabinet audio synchronization.
- Update the HSTD reset counter when the Standard Adjustment is changed.
- Added TARGET_GAME_TIME adjustment, accessable when the BALL_SAVE_TIME
adjustment is enabled.
TARGET_GAME_TIME enables a multi-use ball saver, whose duration is
dynamically calculated for each ball to help ensure the player has
a guaranteed amount of play time per game.
TARGET_GAME_TIME has a range of 1m 30s to 3m 00s and defaults to
NO_TARGET_TIME (disabled).
When disabled a traditional single-use BALL_SAVE_TIME ball saver will be
used for each ball in play.
When enabled the first ball of play will have a multi-use ball saver of
BALL_SAVE_TIME sec. The second ball will have a multi-use ball saver
which is 25% of (TARGET_GAME_TIME - player_game_time).
The third and beyond will have a multi-use ball saver which is 50% of
(TARGET_GAME_TIME - player_game_time).
- Updated 10 band graphic EQ to have 15 slider settings (was 120) above/below the
neutral center line.
- Rename Util->Volume->Speaker Balance to Speaker Fade. This adjusts the volume
levels of the cabinet (front) and backbox (back) speakers. The term Balance
was misleading and implied adjusting the level of the left and right backbox speakers.
- Added UTIL->VOL Adjustment "SELECT AUDIO FILTER". Values are:
"NONE", "HIGH/LOW SHELF", and "10 BAND EQ". Default value is "HIGH/LOW SHELF".
"NONE": No filtering will be performed on the audio output. Useful when using
the Line Out as input for an external device.
"HIGH/LOW SHELF": A High/Low Shelf Filter is applied to the audio output.
The Bass Frequency can be set to: 125Hz, 250Hz, or Disabled.
The Treble Frequency can be set to: 4KHz, 8KHz, or Disabled.
The Gain can be set to -12dB .. +12dB
On Spike 2 the Shelf Frequency and Gain can be set independently for the BackBox and Cabinet speakers.
"10 BAND EQ": A full 10 Band EQ is applied to the audio output.
Sliders are used to adjust the Gain of a specific range of frequencies.
The Frequencies are: 31Hz, 62Hz, 125Hz, 250Hz, 500Hz, 1KHz, 2KHz, 4KHz, 8KHz, 16KHz.
The Gain curve has a 60dB dynamic range across the -120 .. +120 Slider settings.
On Spike2 the Gain can be set independently for the BackBox and Cabinet speakers.
- Allow the knocker sound effect to play completely when a replay is
awarded during the last ball bonus and ensure the normal game
volume is restored.
- Added Standard Adjustment "MAX PLAYERS PER GAME". Values are 1 to 4,
with a default setting of 4. This can be used to limit the number
of players that can be added to a game.
- Using LEFT+START to end a game during bonus count could leave game graphics
on screen while in attract mode. This has been corrected.
- Added Service Menu selection UTIL->ENDGAME. This selection is only available
when there is an active game. When selected the operator will be prompted
to confirm that they wish to end the current game. Once confirmed and upon
exiting the Service Menu, the game will be in attract mode.
- Added Standard Adjustment "ALLOW LEFT+START TO END GAME". Values are:
"NEVER", "FREE PLAY ONLY", and "ALWAYS". Default value is "NEVER".
During an active game, if the LEFT FLIPPER+START BUTTONs are held for
two seconds, the game will be ended.
- Added Standard Audit "TOTAL PLAYS ENDED", which will track the number of times
a game is ended via the Service Menu or FLIPPER+START BUTTONs.
- Added Standard Adjustment "CREDIT FORMAT". Values are:
"ACTUAL FRACTION" and "REDUCED FRACTION". Default value is "REDUCED FRACTION".
For a USA coindoor when inserting three quarters:
"REDUCED FRACTION" would display "1/4", "1/2", "3/4"
"ACTUAL FRACTION" would display "1/4", "2/4", "3/4"
- Update Italian translation of "ENTER INITIALS" to "INSERISCI LE TUE INIZIALI"

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