Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Aide, Dépannage, pour les flippers DMD et LCD

Flipper concerné :

Si necessaire, merci de proposer un flipper en relation avec ce sujet.
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Syljantri
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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par Syljantri » dim. 30 08, 2020 22:41

jm38 a écrit :
dim. 30 08, 2020 16:46
oui ce sont des switchs qui s'activent tout seul , sur la rampe ce sont des optos .( peut être une saleté devant , ou ils se sont légerement déplacés car le trou dans la rampe est petit )
met toi en test contact pour voir quels optos s'activent seuls
Bonsoir, c'etait bien le switch mais pas celui que je pensais. Bref il faisait contacte à la moindre vibration. J'ai écarté les pattes et c'est bon pour le moment.
Merci pour le conseil et la réponse, c'est sympa.

En fait je me rends compte qu'il faut mettre les mains dedans régulièrement en fait ?

Bonne soirée.

jm38
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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par jm38 » mar. 08 09, 2020 22:57

j'ai installé ma feuille d'écran sur le flip à la place de l'écran blanc d'origine.
Quel changement :shock: l'image est bien plus visible , nette , contrastée .

Je ne peux que conseiller ce mod qui met vraiment en valeur l'écran du plateau .

Ce flip devient de plus en plus envoutant , la première fois ou j'ai déclenché le mode "total isolation ", quelle claque :9):

jm38
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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par jm38 » mer. 23 09, 2020 23:07

J'ai une question pour les possesseurs des versions premium et LE .
Est ce que l'aimant de la lock du fond prend la bille à chaque fois ?
Si oui avez vous fait un réglage particulier ?

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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par Sylvain (Flipman) » jeu. 24 09, 2020 10:22

jm38 a écrit :
mer. 23 09, 2020 23:07
J'ai une question pour les possesseurs des versions premium et LE .
Est ce que l'aimant de la lock du fond prend la bille à chaque fois ?
Si oui avez vous fait un réglage particulier ?
Salut

J'ai le même soucis que toi, par contre tu peux augmenter la puissance de l'aimant dans le menu, ça va mieux, même si c'est pas encore ça...

Bon flip

Syl

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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par jm38 » jeu. 24 09, 2020 12:48

Il ne semble pas que ce soit la puissance de l'aimant mais celle de la bobine du déviateur .
j'ai fait des essais mais ça n'est pas miraculeux .
On peut régler en allant derrière le playflied l'amplitude de ce déviateur mais je n'ai pas trouvé de réglage parfait non plus

As tu remarqué que l'aimant fonctionnait flip éteint ?

Flaverflav
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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par Flaverflav » jeu. 24 09, 2020 17:50

Hello tout le monde,

Apres la lecture de toutes ces pages, vous m'avez convaincu de commander un ST pro avec un kit UV. J'ai vu une video d un gars qui avait remplacé les élastiques d'origine par des élastiques qui réagissaient aux UV, ca rendait pas mal. Est ce que quelqu'un a testé.
Sinon au niveau des mod j'ai vu sur modfatherpinball des perso sympa. Par contre les photos ne sont pas top, est ce que quelqu'un a déja commandé des mod la bas et faire un retour niveau finition ?

Merci d'avance

jm38
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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par jm38 » jeu. 24 09, 2020 18:35

si tu es fan de la série tu vas te régaler , le stranger things est vraiment un flipper d'ambiance.
Je n'ai pas mis d’élastique fluo et je ne sais pas si cela est vraiment bien .
Le kit UV ne fait pas apparaitre les éléments fluo mais il fait apparaitre des dessins invisibles à la lumière ambiante , le flipper se transforme totalement et les volumes disparaissent ( c'est très difficile à se rendre compte sur une photo ou même une vidéo ). les élastiques noirs disparaissent donc ...

A près c'est toi qui voit :bd:

je ne connaissait pas ce site merci !

Flaverflav
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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par Flaverflav » jeu. 24 09, 2020 22:20

oui avec mes enfants ont est des gros fans de la série. On a joué au flipp cet été et on a adoré. Je ne sais pas si tu as testé l'ambiance avec les modifs des musiques par kevin cleland mais ca a l'air d'apporter un vrai plus.
Pour revenir au kit Uv oui je vous bien comment ca fonctionne. Il parait que l effet en vrai donne mieux que sur les videos. Au niveau des élastiques je ne parlais pas de trucs fluo mais d'une vrai réaction aux UV comme dans cette video -> https://www.youtube.com/watch?v=j8sm0Ebt1gI
Bon la c'est un peu trop mais j'aurais bien aimé avoir quand meme le ressenti de quelqu un qui l'a testé

jm38
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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par jm38 » jeu. 24 09, 2020 22:56

Il faudrait voir en vrai , moi j'aime le fait que tous les repères disparaissent

non je ne me suis pas lancé dans ce genre de modif

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Re: Le sujet du STERN STRANGER THINGS

Message par jb » jeu. 15 10, 2020 23:42

enfin bientot la version 1.0....

une tres belle mise a jour.

PRO V0.99.0 - October 15, 2020
=====================

- Added new/revised Final Showdown award SFX.
- Added additional Final Showdown award videos.
- Added Final Showdown award speech.
- Added Final Showdown award videos.
- Revised the Final Showdown Multiball Start lightshow.
- Fixed a bug where the game could crash if a Demogorgon mode/multiball was started
immediately after starting Quarter Hunt.
- Fixed a problem where the Final Showdown Stage 1 Completion SFX had too much
silence at the end of the SFX.
- Fixed a problem where the Final Showdown Stage 7 Completion award video stopped
playing before reaching it's final frame.
- Added Final Showdown Stage 1 background video.
- Added Final Showdown Stage 1-4 award/completion SFX.
- Added Final Showdown Stage 7 completion SFX.
- Added a new Final Showdown Demodog Target Stage background video.
- Fixed a problem where a Final Showdown stage completion audit was not being chalked.
- Added a new Final Showdown Pop Bumper Stage background video.
- Now Final Showdown Stage 1 award videos are shorter.
- Moved the "Stage X of Y" text, that appears on the Final Showdown background
display effect, to a more readable position.
- Added Final Showdown background videos for each stage, added Stage 1 display
award videos.
- Changed Final Showdown scoring. Stage 1 Jackpots score 1M, Completing Stage 1
scores 10M. Stage 2 Jackpots score 2M, Completing Stage 2 scores 20M. This
continues until Stage 7 which scores 100M for shooting the Demogorgon, closing
the gate, and ending Final Showdown.
- Added text to the Final Showdown background display effects to indicate which
stage the player is currently on.
- Changed the criteria to make the Final Showdown Pop Bumper stage easier to complete.
- Changed the criteria to make the Final Showdown Spinner stage harder to complete.
- Added a new background to Final Showdown.
- Added logic for the lockdown bar button lamp to mimic the behavior of the start
button lamp during the attract mode.
- Added new Snow Ball Dance Super Jackpot SFX.
- Updated the Falling Demodog background video, seen during the Final Showdown
Complete display effect, to be loopable and seamless.
- Removed a blank frame from 1 of the background videos that appears during the
attract mode DJ Mixer.
- Added the capability to display/change the music volume on the DJ Mixer screen.
- Added Pops/Spinner award animations for the Pop Bumper and Spinner stages of
Final Showdown.
- Added 4 new DJ Mixer background videos.
- Added a progress bar to the Final Showdown Multiball background display effect,
i.e. it shows the progress of the current Final Showdown stage the player is
trying to complete.
- Added text to the Snow Ball Dance Intro display effect to remind
the current player to "Keep Shooting".
- Added "Demodogs Falling" video to the Final Showdown Completed display effect.
- Added Snow Ball Dance Intro speech.
- Added Snow Ball Dance start SFX.
- Fixed a problem where the points earned for bashing the Demogorgon during
Send it Back were not being tested for achieving a Send it Back Multiball
High Score Champion.
- Fixed a problem in Send it Back Multiball where it would take too many hits
to destroy the Demogorgon if Send it Back Multiball had been played 2+ times.
- Added Demogorgon Bashing to Final Showdown Multiball. Now the Demogorgon
can be killed (and the gate closed) by bashing it several times in addition
to shooting the ball into the Demogorgon's head.
- Added "Replay at XX,XXX,XXX" to instant info.
- Added Send it Back, Light the Fire, and Final Showdown Champion
initials/scores to instant info.
- Changed the scoring for Snow Ball Dance. Now all shot score awards are doubled when
making the shot as a combo.
- Added a new background video that is shown during the pop bumper and spinner
stages of Final Showdown Multiball.
- Added a new video to the Snow Dance Total background display effect.
- Added Snow Ball Dance Jackpot, Super Jackpot SFX.
- Removed silence at the end of the Snow Ball Dance SFX.
- Fixed incorrect DJ Mixer display text.
- Added Songs to the DJ Mixer.
- Added logic for the DJ Mixer songs to attenuate a few seconds before transitioning
to the next song in the playlist.
- Added a new background video to the Snow Dance Total display effect.
- Added "Snow Ball" text to the Snow Ball Dance total display effect.
- Now the drop targets stay in the down position during Snow Ball Dance.
- Added logic for the left ramp up post to hold the ball upon collecting a Snow
Ball Dance Super Jackpot.
- Added a Super Jackpot award to Snow Ball Dance.
- Changed the rules for Final Showdown Multiball. Now Final Showdown Multiball
is a 3 ball multiball that requires 7 stages to complete. The stages are:
Stage 1 = 3 Shots to the left ramp
Stage 2 = 8 Arrow Shots
Stage 3 = 8 Drop Targets
Stage 4 = 7 Demodog Targets
Stage 5 = 25 Pop Bumper Hits
Stage 6 = 25 Spinner Hits
Stage 7 = 1 Shot into the Demogorgon's Mouth to close the gate
A new ball is added into play when you complete a stage and have less than 3
balls in play. Final Showdown Multiball is over when you complete all 7 stages
or have drained all of the balls, i.e. you can keep playing with only 1 ball
in play. If Final Showdown Multiball is completed all the balls drain, one ball
is placed back into the shooter lane and Snow Ball Dance (Victory Laps) starts.
- Added a Snow Ball Dance mode that starts if Final Showdown Multiball has been
completed. Snow Ball is a 1 ball non-timed mode that has all 8 Arrow shots lit.
Make all 8 arrow shots to collect a Jackpot and light Super jackpot at the left
ramp. Shoot the left ramp to collect a Super Jackpot and relight all 8 Arrow
shots. Play continues until the ball drains.
- Now each stage of Final Showdown Multiball has it's own background music.
- Changed game logic to disallow the Demodog Targets from advancing the
Demodog Attack feature during Snow Ball Dance.
- Changed game logic to disallow the drop targets from advancing the Demogorgon
rule during Snow Ball Dance.
- Changed the game logic to disallow the mode advance/start rule from advancing
during Snow Ball Dance.
- Changed the game logic to disallow the Telekinesis rule from advancing during
Snow Ball Dance.
- Modified some DJ Mixer song names.
- Fixed an outline in the DJ mixer title text.
- Added logic so Send it Back Multiball, Light the Fire Multiball, and
Final Showdown Multiball are not enabled to start if any Demogorgon mode/multiball
is active.
- Standardized the format of the videos that play on the LCD Screen during
DJ Mixer.
- Changed the Final Showdown Ball Save Timer adjustment text to be more concise.
- Added a Final Showdown Stage Ball Save Timer adjustment. Default setting time = 10
seconds, min = 1 second, max = 20 seconds. This adjustment determines how long
the ball save timer will run upon completing a stage of Final Showdown Multiball.
- Standardized the format of the videos that play on the LCD Screen during
Light the Fire Multiball.
- Standardized the format of the jackpot videos that play during Send it Back
Multiball.
- Standardized the format of the video that plays in the background of the
secondary screen during Light the Fire Multiball.
- Added a "DJ Mixer" music player to the game play mode menu that appears in
the attract mode.
- To start, hold in both flipper buttons. When the GAME PLAY MODE MENU appears
use the flipper buttons to navigate the DJ MIXER player, use the
START BUTTON to enter your selection.
- Use buttons to control the player
- LEFT BUTTON will restart the current tune. It will go to the previous
song if pressed near the start of a song.
- RIGHT BUTTON will move to the next song.
- The LOCKDOWN BAR BUTTON will exit the DJ MIXER.
- The START BUTTON will exit the DJ MIXER.
- Both flipper buttons will Pause or un-pause the mode. After some time,
while paused, the DJ MIXER will automatically end.
- There are three new adjustments in the STANDARD ADJUSTMENTS for this:
- PLAYER DJ MIXER MODE - Default = YES
- NO - Do not include in the GAME PLAY MENU
- YES - Include in the GAME PLAY MENU
- DJ MIXER PLAYLIST MODE - Default = ORDERED PLAYBACK
- ORDERED PLAYBACK - play songs in order
- SHUFFLE PLAYBACK - play songs in a random order
- DJ MIXER PLAYLIST REPEAT - Default = YES
- NO - Return to the attract mode when the playlist ends.
- YES - Restart the playlist when it ends.
- The game must be in FREE PLAY to use the DJ MIXER
- Added more topper light shows.
- Added topper attract mode light shows.
- Added topper mode award light shows.
- Fixed an issue in mystery that didn't honor the adjustment settings for skipping
display choreography.
- Added topper award light effects for Demogorgon modes/multiballs and Telekinesis
Multiball.
- Changed the Light the Fire default ball saver time to 30 seconds.
- Changed the Final Showdown Multiball starting score award value to 6 Million.
- Fixed a problem where Total Isolation 2 Multiball would not start upon qualifying
it for the 2nd time.
- New Standard Adjustment "START BUTTON ATTRACT MODE ILLUM."
- This adjustment, which is only available and active when the game is in
FREE PLAY mode, controls the behavior of the Start Button Light.
Values are:
"ALWAYS OFF" - Start Button Light is always off when in attract mode.
"BLINKING" - Start Button Light will blink when in attract mode.
This is the DEFAULT and previous behavior.
"ALWAYS ON" - Start Button Light is always on when in attract mode.

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